Yine Yeni Yeniden Arch Linux

Daha birkaç hafta önce Ubuntu'dan çok memnun olduğumu ve başka dağıtım denemeyeceğimi söylemiştim. Sorunlarımı hallettiğim için çok mutluydum Ubuntu 8.10 ile. Fakat yine ras0ir kardeşimizin kanıma girmesiyle Arch Linux'u bir kurayım dedim. Baktım mpd serverından font hinting'ine kadar her şeyi sorunsuzca hallediyorlar ben cebelleşiyorum. Neyse güzel bir partition ayırdım ama kafam neredeyse artık kurarken Ubuntu'nun olduğu 10gb'lık bölümü swap olarak ayarlamışım. İçindekilerle birlikte uçtu tabi. E hazır yeni bir başlangıç yapıyorken bari sadece Arch Linux olsun dedim ben de.

YENİ MASAÜSTÜM... "XFCE"
Evet..Hazır dedik ki Arch kuruyoruz o zaman bugüne çok az bug ve açık bulunmuş, hafif, kullanışlı bir masaüstü olsun. Bunun sonucunda gkmngrgn ve ras0ir 'in de gazlarıyla XFCE maceramız başlamış oldu.

Öncelikle oldukça sade ve kullanışlı olduğunu söylemeliyim. Arch'ın AUR deposundaki lcd fontlarıyla da oldukça güzel fontlar elde ettim. Kurulumu zor vs. deseler de Arch Linux için artık Türkçe Wiki sayfası (http://wiki.archlinux.org/index.php/Ba%C5%9Flang%C4%B1%C3%A7_Rehberi_(T%C3%BCrk%C3%A7e) ve Samed Beyribey'in yazdığı (nam-i diğer ras0ir) kurulum belgesi (http://www.archlinuxtr.org/kurulum/) ile kurulum ve kurulum sonrası yapılandırması oldukça kolay hale gelmiş. Ayrıca Freenode sunucusunda #archlinux.tr isimli güzide bir de kanal mevcut.

Yani kullanmamamız için pek bir neden bırakmamış bize ras0ir. Son olarak sizi temiz, tazecik Xfce masaüstü screenshot'ımla başbaşa bırakıyorum.

Not: Yardımcı olmak veya fikirlerinizi paylaşmak için http://www.archlinuxtr.org/ adresini kullanabilirsiniz.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost Quickpost this image to Myspace, Digg, Facebook, and others!

blog comments powered by Disqus