Lynchville'de Tetris


Bugün yine orada burada gezerken farklı bir tetris'e rastladım. Heralde hiçbir tetris oyununda bu kadar gerileceğimi, midemin bulanacağını, kalbimin sıkışacağınız tahmin etmezdim. Tamamen klostrofobik, saykodelik bir oyun bu Tetroid 2012. Müzikleri tamamen psychedelic, ambient tarzda. Sanki tetris oynamıyorsunuz da Silent Hill oynuyorsunuz. O derece ilginç sesler var arada.

Oyunda su altındaymışsınız ya da kafanız güzelmiş gibi sürekli ilginç görsel efektler var. Karlı televizyon gibi olan "noise" efekti, zaman zaman sarhoşmuşsunuz gibi dalgalanan ekran, bunlarla uyumlu su altında duyuyormuşsunuz gibi sesler ve müzikler..Oyunun kendine has atmosferini tamamlıyor. Ayrıca oyun saf klasik tetristen oluşmuyor. Blokları tamamladıkça yanda dolan şekille birlikte Arkanoid tarzı bir hale bürünüyor. Kısacası oyun bir tetris'ten çok daha fazlasını sunuyor ve ilginç atmosferi ile benzerlerinden ayrılıyor. Zaten açılış ekranında "12 Years of Psychedelia" yazıyor.

Son olarak oyun 111MB (biraz fazla geldi bana fakat tavsiye etmesem de kota sorunu olanlar için ses kalitesi düşürülmüş 48MB'lık versiyonları var) ve Wine
ile tamamen sorunsuz oynanıyor. Çektiğiniz zaman zaten kurulum yapmıyorsunuz. Direk arşivi açıp oynuyorsunuz.


Oyunun hangi firma ya da kişi tarafından yapıldığını ya da geliştirildiğini bulamadım. Fakat en çekilebilir ve uygun adresi buldum. Buralardan çekebilirsiniz. Lynchville'de tetris olsaydı büyük ihtimalle buna çok benzerdi. Şimdiden iyi oyunlar..

İndirme Linkleri: http://www.entity.be/entity/releases/release40.htm

blog comments powered by Disqus