Ben neredeydim??

Selamlar tekrardan!

Uzunca bir dönem yoktum ama tabi hayatım için önemli bir dönemdi bu. Öncelikle 7 yıllık illetimden kurtularak mezun oldum. En büyük yükümü attım. 7,5 ay çalışarak ilk gerçek iş tecrübemi yaşadım. Kitaplar okudum, yeni albümleri dinledim, bir çok film izledim, laptop aldım, yeni linux dağıtımları denedim vs vs..

Öncelikle artık bilgisayar hayatımın %95i laptop'ta geçiyor. Masaüstünü ev ahalisine bırakarak sadece laptop'a kanalize oldum. Şu an kendisinde beraberinde verilen Vista ve Ubuntu 8.10 Intrepid yüklü. Ubuntu 8.10 için kısaca bir yorum yapmam gerekirse kullandığım uzak ara en sorunsuz dağıtım. Birkaç ay gibi uzunca sayılabilecek bir dönem Linux dağtımlarında acpi kaynaklı olduğunu düşündüğüm bir sorun yaşadım. Alakasız anlarda çat diye kitleniyordu. Bayağı bir süre çözüm aradım, forumları karıştırdım, kernel.org'a hata girdisi yaptım, feedback'ler yaptım. Sonunda anladığım kadarıyla 2.6.27 kerneliyle birlikte sorunum hallolmuş. Artık işlemci sürücülerim modül şeklinde değil kernelin içine gömülmüş bir vaziyette.

Uzunca süre sorun yaşadıktan sonra Ubuntu 8.10'a geçiş yapıp da sorunun hallolduğunu görünce duygusal olarak daha da çok ısındım Ubuntu'ya ve bundan sonra çok uzun bir dönem başka bir dağıtım denemeyeceğimi ve kullanmayacağımı düşünüyorum. Kurar kurmaz tüm donanımlarım sorunsuz çalıştı. Son zamanlardaki Mac ve görsellik aşkımdan dolayı Compiz Fusion'ı da kurup gayet güzel kişiselleştirdim. Oğlum gibi seviyorum artık dağıtımımı. Fontundan, programlarına, temalarından güç yönetimine her yerinde parmağım var. Ayrıca Vista'da 2 saat 5 dakika giden batarya süremi Ubuntu'da "powertop" programı ile 3 saate çıkarttım (batarya ömründen memnun olmayanlar www.lesswatts.org adresini bir ziyaret etsinler)

İleriki sayfalarda ayrı ayrı Ubuntu ile ilgili ayrıntıları, belki bir laptop incelemesi (MSI VR 330) kitap, film, müzik, gündelik yaşamla ilgili birçok konuyu artık takip edebileceksiniz. Şimdilik sağlıcakla kalın.

blog comments powered by Disqus