Xorg 1.5 ve Touchpad'de Tapping Sorunu

Geçenlerde kararlı depoya düşen Xorg 1.5.x ile birlikte yeni Xorg'a geçiş yaptım. Tamamen sorunsuz geçiş işleminden sonra artık "input hotplugging" özelliğini kullanıyorum. Yani kısaca özetlemek gerekirse artık keyboard ve mouse konfigürasyonlarını Xorg değil hal ayarlıyor.

Neyse efendim sorunsuz geçişimi yaptım diye ben sevinirken bir de ne göreyim. Touchpad'imin tapping ve scrolling özellikleri gitmiş. Ben tabi usb mouse kullandığım için dikkatimi çekmemiş. Neyse allem ettik kallem ettik oradan buradan örnek .fdi dosyaları denedik olmadı. En sonunda mouse2 event9 olarak gördüğünü öğrenince touchpad'i şu satırı ekleyerek sorunu çözdüm. auto-dev

Bu arada internette bu kadar karıştırınca multitouch'a benzer bir özellik de keşfetmiş oldum. İki parmak kullanarak sayfa kaydırma özelliği..

Şimdi tamamen sorunsuz ve çift parmakla scroll yapılabilen /etc/hal/fdi/policy/11-x11-synaptics.fdi dosya örneğimi buraya yapıştırıyorum. Belki işine yarayan olur.


http://rafb.net/p/vYpPLV57.html



blog comments powered by Disqus